معرفی تیم های یورو 2012 - قسمت یک
دانلود موزیک آکورد ریمیکس آموزش انیمیشن رایگان آهنگ نود 32 آپدیت خرید اینترنتی آموزش گیتار مدیا عکس مقاله برنامه موبایل اندروید بازی کتاب موبایل مستند داستان تالش متن

امتیاز شما به وبلاگ؟

آمار مطالب

کل مطالب : 748
کل نظرات : 548

آمار کاربران

افراد آنلاین : 6
تعداد اعضا : 29

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 331
باردید دیروز : 0
بازدید هفته : 7352
بازدید ماه : 87296
بازدید سال : 174039
بازدید کلی : 1230687

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان ♥♥♥دوست من سلام♥♥♥ و آدرس sasjon.LoxBlog.ir لینک کنید و بعد مشخصات لینک خود را در زیر بنویسید . اگه لینک ما در سایت شما وجود داشت لینکتون به طور خودکار توی سایت ما قرار میگیره.با تشکر.ساسان






تبلیغات
. . .
<-با کلیک روی تبلیغ بالا مارا حمایت کنید->
نویسنده : ساسان فرهمند
تاریخ : شنبه 3 تير 1391
نظرات
معرفی تیم‌های حاضر در یورو 2012(این گزارش به مرور تکمیل می شود)

ویژه نامه جام ملت های اروپا 2012

طرفداری:


شعار و نماد


شعار رسمی مسابقات "با هم تاریخ را می سازیم" در 23 آذر 1388 به همراه لوگوی رسمی معرفی و رونمایی شد.این شعار بیانگر این است که برای نخستین بار در تاریخ قاره اروپا رقابت‌های یورو 2012 در مرکز و شرق اروپا برگزار خواهد شد.در نماد بازی‌های یورو 2012 که به شکل یک گل است، دو شاخه به صورت برگ وجود دارد که نماد هر یک از دو کشور میزبان یورو 2012 است. در میان این دو برگ، گل این شاخه توپ فوتبال ترسیم شده است. شکل بصری نماد از هنر سنتی ویکینانکی که نوعی هنر برش کاغذ در نواحی روستایی اوکراین و لهستان است،گرفته شده است.هنر ویکینانکی نماد جانداران و گیاهان مناطق محلی این ناحیه در ادای احترام به طبیعت و رشد و باروری است.


توپ رسمی یورو ۲۰۱۲

آدیداس تولیدکننده توپ رسمی مسابقات است.این توپ که تانگو ۱۲ نامگذاری شده است در آذرماه سال ۱۳۹۰ در اوکراین و توسط سرگی بوبکا قهرمان پرش رونمایی شد.بر روی این توپ پرچم دو کشور میزبان حک شده است




معرفی گروه A

لهستان، ميزبان اميدوار


لهستان دومين تجربه حضور در يورو را در خاک خود تجربه خواهد کرد و اميدوار است بتواند به پشتيباني هوادارانش در ورزشگاه‌خانگي نمايش‌مطلوبي ارائه دهد. آنها در يورو 2008 حاضر بودند اما در دور مقدماتي حذف شدند.



بهترين عملکرد در جام ملت های اروپا:

حضور در يورو 2008



سرمربي:

فرانسزک اسمودا



بهترين گلزنان:

در طول تاریخ: ولادزيميرز لوبانسکي (48 گل) – هم اکنون: اوزه‌بيوز اسمولارک (20 گل)



بیشترین تعداد بازی:

در طول تاریخ: ميشل زولاکو (102 بازي) – هم اکنون: داريوژ دودکا (60 بازي)



زمان تاسيس فدراسیون:

سال 1919



لقب:

سفيد و قرمزها

 

لهستان که در جام جهاني سال 1974 و 1982 تا مرحله نيمه‌نهايی پيش رفت قبل از يورو 2008 نتوانسته بود پای به مسابقات يورو بگذارد. پس از حذف در مرحله گروهی، لهستاني‌ها سرمربي هلندی تيم، لئو بين‌هاکر را اخراج کردند؛ آنچه در واقع تکرار داستان جام‌هاي جهاني 2002 و 2006 بود. آنها در راه رسيدن به جام جهاني 2010 آفريقاي جنوبي هم ناموفق بودند: رتبه پنجم يک گروه شش تيمي! برخي از بازيکنان حاضر در تيم ملي لهستان در کشوري ديگر متولد شده‌اند و فوتبال خود را زير پرچم لهستان ادامه مي‌دهند. لهستاني‌ها اميدوارند با استفاده از امتياز ميزباني و به پشتوانه نتايج مثبت ديدارهاي تدارکاتي، نمايش قابل‌قبولي در يورو 2012 داشته باشند: کسب چند برد روحيه‌بخش مقابل ساحل عاج، نروژ و آرژانتين؛ تساوي با آلمان و يونان و البته شکست 2-0 مقابل لتوني. البته لهستان در اين بازي‌نه بازيکن جوان از جمله ژسني 21 ساله، لواندوفسکي 23ساله و بلاشزيکوفسکي 25 ساله (کاپيتان) در ترکیب خود داشت.

 

ميشل زولاکو کاپيتان سابق لهستان است که در 29 مارس در سن 35سالگي با فوتبال ملي خداحافظي کرد، وي با 102 بازي ملي رکورد بيشترين بازي ملي را در اختيار دارد. آخرين بازي وي به تساوي صفر-صفر با يونان انجاميد.

 

اسمودا در مورد شرايط تيم بيشتر توضيح مي‌دهد: "ما اشتباهاتي داشتيم اما اين، طبيعت بازي‌هاي تدارکاتي است. ما در مي 2012 با آمادگي کامل وارد ميدان رقابت‌ها خواهيم شد. ما با تيم‌هاي بزرگ جهان رقابت کرديم و در بيشتر موارد، نمايش فوق‌العاده‌اي داشتيم. اين بازي‌ها اعتماد به نفس بازيکنان ما را تقويت کرد تا در مسابقات يورو 2012 هم با قدرت بازي کنند. ما در مسير درست گام برمي‌داريم."



تاریخچه حضور در یورو

لهستان دوبار در رقابت‌هاي جام جهاني به مقام سوم دست پيدا کرده است و برنده مدال طلاي فوتبال بازي‌هاي المپيک سال 1972 به حساب مي‌آيد. اما يورو هميشه براي لهستان مثل يک طلسم بوده؛ طلسمي که در سال 2008 بالاخره شکسته شد. آنها در جام ملت‌هاي اتريش و سوئيس نمايش چشمگيري نداشتند: يک گل زده (گوئررو بازيکن برزيلي‌الاصل لهستان) و تنها يک امتياز. آنها دوبار در سال هاي 1976 و 1980 شانس حضور در يورو را در آخرين لحظات از دست دادند: در سال 1976 به خاطر تفاضل گل کمتر، پايين‌تر از هلند قرار گرفتند و در سال 1980، آلمان شرقي مانع صعود لهستان به دور نهايي رقابت‌هاي يورو شد.

 

برنامه بازي‌هاي لهستان در يورو 2012

 

جمعه 19 خرداد : لهستان – يونان، ساعت 20:30 به وقت ایران

 

سـه شنـبـه 23 خرداد: لهستان – روسيه، ساعت 23:15 به وقت ایران

 

شنبه 27 خرداد: لهستان – جمهوري چک، ساعت 23:15 به وقت ایران



آمار بازی‌ها در یورو

نتايج کلي (دور مقدماتي و دور نهايي): 93 بازي – 38 برد – 25 تساوي – 30 شکست – 132 گل زده – 104 گل خورده

 

نتايج دور نهايي: 3 بازي – 0 برد – 1 تساوي – 2 باخت – 1 گل زده – 4 گل خورده

 

نتايج دور مقدماتي: 90 بازي – 38 برد – 24 تساوي – 28 شکست – 131 گل زده- 100 گل خورده

 



یونان، سرزمین افسانه‌ها در پی رویاها

 

تيم فرناندو سانتوس در مرحله مقدماتي يورو 2012 شکست‌ناپذير بود؛ چند پيروزي ميلي‌متري کافي بود تا يونان به صدرنشيني در گروه ششم مرحله ی  مقدماتي برسد. حال آنها وارد مي‌شوند تا شايد مثل يورو 2004 شگفتي‌ساز جام باشند.



بهترین عملکرد در جام ملت های اروپا :

قهرمانی در یورو 2004



سرمربي:

فرناندو سانتوس



برترین گلزنان :

در طول تاریخ : نيکوس آناستوپولوس (29 گل) – هم اکنون : آنجلوس کاريستياس (25 گل)



بیشترین تعداد بازی :

در طول تاریخ : تئودور زاگوراکیس(120 بازی) – هم اکنون : کاراگونیس (114 بازی)



زمین تاسیس فدراسیون :

سال 1926



لقب :

سفید و آبی آسمانی ها

 

آنها در دور مقدماتي روند معمول بار دیگر تکرار کردند و با دفاعي مستحکم و خط حمله‌اي زهردار توانستند با پيروزي‌هاي اصطلاحا اقتصادي پا به يورو 2012 بگذارند. يونان هيچ بازيکن ستاره‌‌اي ندارد اما از روحیه ی  تيمي فوق‌العاده‌اي بهره مي‌گيرد،که همين نکته بارزترين ويژگي این تيم است. قبل از يورو 2004 در پرتغال، ‌يونان در دو تورنمنت بزرگ ديگر نیز شرکت کرده بود. آنها در جام جهاني آفريقاي جنوبي حاضر بودند و در مرحله گروهي حذف شدند. در يورو 2008 نیز  نتوانستند از عنوان قهرماني خود دفاع کنند و در مرحله گروهي وداع زودهنگامي با جام داشتند.



مرحله مقدماتی جام ملت های اروپا 2012

گروهی : تیم اول گروه

 

برترین گلزنان : جيانيس فتفاتزيديس، کايرياکوس پاپادوپولوس، واسيليس توروسيديس (2 گل)

 

بیشترین تعداد بازی : گئورگوس کاراگونيس، ديميتريس سالپينگيديس (10 بازی)

 

برد 2-1 در مقابل گرجستان حکم صعود يونان به يورو 2012 را امضا کرد. اين بازي، صدمين بازي بود که يونان در دور مقدماتي يورو انجام مي‌داد.

 

فرناندو سانتوس در آگوست 2010 جانشي  ري‌هاگل شد.کسی که دورانی درخشان با تيم ملي يونان سپري کرده بود. سرمربي پرتغالي کارنامه درخشاني داشت و در 17 بازي ابتدايي که هدايت يونان را برعهده داشت شکست را تجربه نکرد. اما آنها در بازي دوستانه با روماني (15 نوامبر) 3-1 در خانه باختند تا نوار بازي‌هاي بدون شکست يونان پاره شود. کارنامه سرمربي پرتغالي يونان 10 پيروزي، 7 تساوي و تنها يک شکست است. در واقع فرناندو سانتوس بهترين عملکرد تاريخ تيم ملي يونان را ثبت کرده است

 

صعود يونان به يورو 2012 را مي‌توان يک کار تمام عیار تیمی توصيف کرد، 14 گلي که آنها در اين مسير به ثمر رساندند توسط 11 بازيکن اين تيم زده شده است! پاپادوپولوس 19ساله زننده يکي از اين گل‌هاست؛ وي در اولين بازي رسمي خود در ديدار دوستانه با مالت (ژوئن 2011) توانست اولين گل ملي خود را به ثمر برساند.

 

کاپيتان کاراگونيس و سالپينگيديس، تنها بازيکناني بودند که در تمام ديدار‌هاي دور مقدماتي از ابتدا در میدان سبز حضور داشتند. سانتوس در اين ديدارها از 32 بازيکن استفاده کرد که نه نفر از آنها براي اولين بار پيراهن تيم ملي یونان را بر تن ‌کرده بودندمربی یونانی ها پس از صعود تیمش اظهار کرد : "اين دستاورد متعلق به همه يوناني‌هاست. ما تلاش کرديم بهانه کوچکي براي خنده مردمي بسازيم که روزها و ماه‌هاي سختي را پشت سر مي‌گذارند. ما همچنان در حال بلوغ و پيشرفتیم. نگاه ما هميشه رو به جلو بوده و هيچ حد و مرزي براي پيشرفت تصور نمی کنیم."



تاریخچه حضور در یورو

يونان در سال 1980 براي اولين بار وارد رقابت های يورو شد. اما بعد از آن، يوناني‌ها طلسم شدند و تا سال 2004 نتوانستند در اين تورنمنت بزرگ حاضر شوند. هرچند طعنه‌آميز است که اين حضور نوبرانه با قهرماني در پرتغال به پايان رسيد! طرح‌هاي تاکتيکي ري‌هاگل بی نقص اجرا شد تا يونان شگفتي‌ساز جام لقب گيرد و با پيروزي 2-1 بر ميزبان (پرتغال) و حذف فرانسه و جمهوري چک در دور يک‌چهارم نهايي و نيمه‌نهايي به فينال برسد. بردهاي 1-0 يونان تبديل به تهديد بزرگي شده بود که تمام تيم‌هاي بزرگ آن روزهاي اروپا را مي‌ترساند. آنها در فينال دوباره پرتغال ميزبان را شکست دادند تا اروپا شوک يوناني را تجربه کند! همه ضربات سر کاريستياس در يورو 2004 سه‌امتياز ارزش داشتند! اما داستان سرزمین افسانه ها در يورو 2008  پايان خوشي نداشت و يوناني‌ها با سه شکست در دور گروهی، از دور مسابقات حذف شدند.



برنامه بازي‌هاي يونان در يورو 2012

جمعه 19 خرداد : یونان– لهستان، ساعت 20:30 به وقت ایران

 

سه‌شنبه 23 خرداد : يونان – جمهوري چک، ساعت 20:30 به وقت ایران

 

شنبه 27 خرداد : يونان – روسيه، ساعت 23:15 به وقت ایران

 

نتايج کلي (دور مقدماتي و دور نهايي): 112 بازي – 55 برد – 22 تساوي – 35 شکست – 161 گل زده – 122 گل خورده

 

نتايج دور نهايي: 12 بازي – 4 برد – 2 تساوي – 6 باخت – 9 گل زده – 13 گل خورده

 

نتايج دور مقدماتي: 100 بازي – 51 برد – 20 تساوي – 29 شکست – 152 گل زده- 109 گل خورده

 



روسیه

 

پس از صعود باشکوه روس ها به عنوان تیم اول گروه دوم مسابقات آنها می‌‌آیند تا عمل کردی بهتر از آنچه در یورو ۲۰۰۸ دیدیم از خود به نمایش بگذارند و خود را به مرحله‌ای بالاتر از نیمه نهایی‌ بیابند.

 

بهترین عمل کرد در جام ملت‌های اروپا: قهرمانی در سال ۱۹۶۰ ( به عنوان اتحاد جماهیر شوروی )



سرمربی:

دیک ادووکات



بهترین گل زن در طول تاریخ :

ولادمیر بشاتسنیخ (۲۶ گل) -هم اکنون: رومن پاولیوچنکو (۲۰ گل)



بیشترین تعداد بازی در طول تاریخ:

ویکتور انوپکو (۱۰۹ بازی)- هم اکنون: سرگي ایگناشویچ (۷۱ بازی)



زمان تأسیس فدراسیون:

۱۹۱۲

 

روسیه یکی‌ از تیم‌های حاضر در نیمه نهایی سال ۲۰۰۸ بود . در مقدماتی یورو ۲۰۱۲ موفق شد برای اولین بر ۵ پیروزی پیاپی به دست آورد و همین باعث شد خاطره تلخ حذف شدن در پلی آف جام جهانی‌ ۲۰۱۰ را فراموش کند.در این مرحله مردان دیک ادووکات غیر قابل شکست بودند و همچنین تنها ۴ گًل دریافت کردند این در حالی‌ بود که آندری ارشاوین در دو بازی اول غایب بود و با بازگشت خود روحیه ی مضاعفی به تیم تزریق کرد.همین امر سبب شد آنها بتوانند بر هلند غلبه کنند.



مرحلهٔ مقدماتی جام ملت‌های اروپا ۲۰۱۲

گروهی: تیم اول گروه دوم

 

بهترین گًل زن: الان دزاگوئف - رومن پاولیوچنکو ( ۴ گل )

 

بیشترین تعداد بازی‌: واسیلی برزوتسکی- آندری ارشاوین ( ۱۰ بازی )

 

دیک ادووکات مرحله گروهی را به آرامی آغاز کرد این روند با پیروزی مقابل اندورا شروع شد و با شکست ۱-۰ در خانه مقابل اسلوواکی پایان یافت. در ۱۱ اکتبر سرگی ایگناشویچ معروف‌ترین مدافع در تاریخ روسیه پنجاهمین گًل خود را در مقابل اندورا به ثمر رساند . ادووکات در مورد نتایج تیمش گفت : "ما در ۱۰ بازی بسیار سخت اعاده حیثیت کردیم و مستحق پیروزی بودیم امیدوارم هواداران دیگر از تیم انتقاد نداشته باشند."



تاریخچه حضور در یورو

قهرمانی در سال ۱۹۶۰ به عنوان اتحاد جماهیر شوروی بهترین عملکرد روس‌ها بود ، با حضور بازیکنانی مانند لئو یاشین از دینامو مسکا و ایگور نتو از اسپرتاک مسکو انها توانستند با تیم ملی‌ به این مهم دست یابند

 

آنها موفق شدند یوگسلاوی را در وقت‌های اضافه با گًل ویکتور پوندلینک ( بهترین بازیکن اولین جام ملت‌های اروپا) با نتیجه ۲-۱ شکست دهند. اتحاد جماهیر شوروی در سال ۱۹۶۴ مقام دوم را کسب کرد پس از آن در فینال ۱۹۷۲ مغلوب آلمان غربی شد در سال ۲۰۰۴ روسیه به سوئیس و اتریش باخت همین مساله کافی‌ بود تا آنها در مرحله گروهی حذف شوند.




برنامه مسابقات روسیه در یورو ۲۰۱۲

جمعه ۱۹ خرداد : روسیه - جمهوری چک 23:15 به وقت ایران

 

سه شنبه ۲۳ خرداد : لهستان - روسیه، ساعت 23:15 به وقت ایران

 

شنبه ۲۷ خرداد : یونان - روسیه، ساعت 23:15 به وقت ایران



آمار بازی‌ها در یورو :

مقدماتی:

 

تعداد بازی : 52 - تعداد برد : 33 - تعداد تساوی : 11 - تعداد شكست : 8 - تعداد گل زده : 111 - تعداد گل خورده : 40

 

مرحله نهایی :

 

تعداد بازی : 11 - تعداد برد : 4 - تعداد تساوی : 1 - تعداد شكست : 6 - تعداد گل زده : 13 - تعداد گل خورده : 20

 



جمهوری چک

 

تیم مایکل بیلک توانست رکورد حضورهای پیاپی در مسابقات یورو پس از استقلال کشورش را ادمه دهد.



بهترین عملکرد:

قهرمانی 1976 (با نام چکسلواکی)



سرمربی:

مایکل بیلک



برترین گلزنان:

در طول تاریخ : یان کولر (66گل) – هم اکنون : میلان باروش (39 گل)



بیشترین تعداد بازی:

در طول تاریخ : کارل پوبورسکی (118 بازی) – هم اکنون : پتر چک (88 بازی)



زمان تاسیس فدراسیون:

1901



لقب:

تیم ملی

 

تیم مایکل بیلک بر مشکلات بزرگی در مسیر صعود به یورو غلبه کرد تا رکورد حضورهای پیاپی در تمام مراحل پایانی جام ملت‌ها بعد از فروپاشی چک اسلواکی در سال 1993 را ادمه دهد. پس از حذف در مرحله گروهی یورو 2008 و ناکامی در رسیدن به جام جهانی 2010، بیلک به دنبال معرفی نسل جدیدی برای بازی در کنار افرادی مانند توماس روسیچکی، پتر چک و میلان باروش بود. آنها با شکست خانگی مقابل لیتوانی شروع ناگواری در دور مقدماتی یورو 2012 داشتند. اما در نهایت با برد 3-0 مقابل مونتنگرو در مرحله پلی-آف، اوضاعشان را سر و سامان داده و توانستند به مرحله ی نهایی یورو 2012 صعود کنند.




مرحله ی مقدماتی جام ملت های اروپا 2012

گروهی: تیم دوم

 

پلی-آف:  جمهوری چک 2-0 مونتگرو ، مونتگرو 0-1 جمهوری چک

 

گلزن برتر: مایکل کادلک (4 گل)

 

بیشترین تعداد بازی: مایکل کادلک (10 بازی)

 

والکاف پیلار و پتر جیراچک دو بازیکن ویکتوریا پلزن، اولین گل ملی خود را در جریان پیروزی مقابل مونتگرو در مرحله پی-آف به ثمر رساندند.

 

واکلاف کادلک با گلزنی مقابل لیختن اشتاین به عنوان جوانترین گلزن دور مقدماتی لقب گرفت (18 سال و 145 روز). هرچند جمهوری چک با زدن 12 گل، کمترین گل‌های زده را در میان تیم‌های صعود کننده به یورو 2012 داراست. بعد از اینکه میلان باروش در جریان شکست مقابل لیتوانی در اولین بازی پنالتی را از دست داد، مایکل کادلک مدافع تیم به عنوان پنالتی‌زن انتخاب شد و هر 3 پنالتی بعدی چک در این مسابقات را به گل تبدیل کرد.

 

بیلک گفت: " ما تا آخرین بازی، به خاطر شکست خانگی مقابل لیتوانی زیر فشار بودیم. من به بازیکنان و روش مقابله آنها با این انتقادات افتخار میکنم. خوشحالم که بخشی از این گروه هستم. "



تاریخچه ی حضور در یورو

جمهوری چک در تمام ادوار جام ملت‌ها پس از فروپاشی چکسلواکی در سال 1993 حضور داشته است. در حالی که آنها فقط یک بار به جهام جهانی صعود کرده اند. تنها دو تیم رکورد 100% پیروزی در دور مقدماتی را دارند و جمهوری چک در مسیر صعود به یورو 2000 توانست به عنوان دومین تیم، این رکورد را ثبت کند.

 

آنها در فینال یورو 96 پس از گل طلایی الیور بیرهوف، برابر آلمان 2-1 شکست خوردند و هشت سال بعد در نیمه نهایی مقابل یونان یک نا امیدی دیگر را در وقت‌های اضافه متحمل شدند.

 

در سال 1976 پس از تساوی 2-2 مقابل آلمان غربی، آنتونین پاننکا با به ثمر رساندن پنالتی خاطره انگیز و برتری 5-3 در ضربات پنالتی عنوان قهرمانی را برای چک اسلواکی به ارمغان آورد. چک اسلواکی چهار سال بعد به مقام سوم رسید.



برنامه مسابقات جمهوری چک در یورو 2012

جمعه 19 خرداد : روسیه-جمهوری چک، ساعت 23:15 به وقت ایران

 

سه شنبه 23 خرداد : یونان-جمهوری چک، ساعت 20:30 به وقت ایران

 

شنبه 27 خرداد : جمهوری چک-لهستان، ساعت 23:15 به وقت ایران




آمار بازی ها در یورو

دور مقدماتی:

 

50 بازی - 38 برد - 7 مساوی - 5 باخت - 112 گل زده - 29 گل خورده

 

دور پایانی یورو:

 

17 بازی - 8 برد - 2 مساوی - 7 باخت - 24 گل زده - 22 گل خورده

 

مجموع:

 

67 بازی - 46 برد - 9 مساوی - 12 باخت - 136 گل زده - 51 گل خورده

 


معرفی گروه B


آلمان، پر افتخارترین در پی چهارمین عنوان

 

آلمان موفق‌ترین تیم در رقابت‌های جام ملت‌های اروپا و نایب قهرمان سال 2008 مقابل اسپانیا برنامه‌ریزی دقیقی برای بدست آوردن چهارمین عنوان قهرمانی پس از راه یابی مقتدرانه به فینال رقابت‌های دوره پیش انجام داده‌اند.



بهترین عملکرد در جام ملت هاي اروپا:

قهرمانی در سال های 1972-1980-1996



سرمربی:

یوآخیم لو



گلزنان برتر:

در طول تاريخ :‌گرد مولر(68 گل) – هم اكنون : میروسلاو کلوزه(63 گل)



بيشترين تعداد بازي :

در طول تاريخ : لوتار ماتیوس(150 بازی) – هم اكنون :  میروسلاو کلوزه(113)



سال تاسیس فدراسیون:

1900



لقب:

تیم ملی

 

سه قهرمانی و سه عنوان نایب قهرمانی آلمان را به موفق‌ترین تیم رقابت‌های جام ملت‌های اروپا بدل کرده است. ترکیب جالب توجه آلمان می‌داند که آخرین قهرمانی این تیم در سال 1996 رقم خورده است و هرگز تیم ملی تا این حد برای گرفتن عنوان قهرمانی بعدی منتظر نمانده است.

 

زیر نظر یورگن کلینزمن و یوآخیم لو در بین سالهای 2000-2004 که آلمان در دو جام جهانی عنوان سومی را بدست آورد و در سال 2008 به عنوان نایب قهرمانی جام ملت های اروپا بسنده کرد به یک استیل هجومی روان و چشمگیر دست یافته است و در این دوره یوآخیم لو با رکورد 100% پیروزی دور مقدماتی را پشت سر گذاشت.



دور مقدماتی رقابت های یورو 2012:

گروهي : صعود به عنوان تيم اول گروه اول

 

گلزن برتر: میروسلاو کلوزه(9 گل)

 

بیشترین تعداد بازی:مانوئل نویر-توماس مولر-فیلیپ لام(10 بازی)

 

آلمان صعود خود به عنوان سرگروه را پس از برد خانگی 6-2 برابر اتریش در بازی هشتم گروهی خود مسجل کرد و با انجام دو بازی کمتر مسیر خود برای حضور به این رقابت ها را هموار دید.

 

شاگردان یوآخیم لو دو بازی باقی مانده را نیز با پیروزی پشت سر گذاشتند و با رکورد 100% پیروزی در میان 5 تیم این گروه و با 13 امتیاز بیشتر نسبت به ترکیه تیم دوم گروه از گروه خود صعود کرد.

 

آلمان در هر بازی 3 گل یا بیشتر به ثمر رساند و از میان 34 گلی که در این 10 بازی مقدماتی به ثمر رساندن میروسلاو کلوزه با زدن 9 گل با 5 گل کمتر پس از گرد مولر 68 گله قرار گرفت.

 

لو در این مورد اینگونه می‌گوید:"صعود با رکورد 100% پیروزی معنی خاصی نمی‌دهد.این عنوانی است که مردم قبلا هم دیده اند. اما این بالاتر از یک اردوی معمولی است و ما به وسیله ی این نتیجه احترام و اعتماد به نفس بسیاری کسب کرده‌ایم.م وفقیت‌های ما در بروکسل و با یک برد انگیزه‌ آور مقابل ترکیه آغاز شده است."



تاریخچه ی حضور در یورو :

سه عنوان قهرمانی در سالهای 1972 (فینال 3-0 برابر اتحاد جماهیر شوروی)-1980(فینال 2-1 برابر بلژیک)-1996(فینال 2-1 برابر جمهوری چک و با قانون گل طلایی) و سه عنوان نایب قهرمانی در سال های 1976 -1992 و 4 سال پیش در رقابت های اتریش و سویس آلمان نیمی از 38 بازی اخیر خود را پیروز شده است.

 

در صورت قهرمانی آلمان در رقابت هخای جام ملت های اروپا 2012 یازدهمین رقابت همراه با موفقیت اروپایی خود را پشت سر می‌گذارد. آلمان ها از سال 1968 تا‌کنون هرگز در دور مقدماتی از این مسابقات کنار نرفته اند. آلمان ها در رقابت‌های جام جهانی در هر 17 حضور خود به دور حذفی این رقابت ها راه یافته اند اما در رقابت‌های یورو سه حذف در دور گروهی را در کارنامه‌ی خود به ثبت رسانده اند. در سالهای 1984 و 2004 به عنوان تیم سوم گروه حذف شده‌اند و در سال 2000 به عنوان تیم آخر گروه از دور این رقابت‌ها کنار رفته‌اند.



برنامه ی بازیهای آلمان در يورو 2012

شنبه 9 ژوئن: آلمان-پرتغال

 

چهار شنبه 13 ژوئن: آلمان-هلند

 

یکشنبه 17 ژوئن: آلمان-دانمارک



آمار بازي ها در يورو

نتایج کلی(دور مقدماتی و دور نهایی): 126 بازی-81 برد-29 مساوی-16 باخت-268 گل زده-91 گل خورده

 

نتایج دور نهایی: 38 بازی-19 برد-10 مساوی-9 باخت-55 گل زده-39 گل خورده

 

نتایج دور مقدماتی: 88 بازی-62 برد-19 مساوی-7 باخت-213 گل زده-52 گل خورده

 



دانمارک،وایکینگ‌ها برای تکرار تاریخ می‌آیند

 

قهرمان سال 1992 اروپا ، به سرمربیگری مورتن اولسن بالاتر از پرتغال به مسابقات یورو پای گذاشت و پس از قرعه کشی مشخص شد در گروهی دشوار دوباره باید با پرتغال روبرو شود .



بهترین عملکرد در جام ملت های اروپا :

قهرمانی در سال 1992



مربی :

مورتن اولسن



بهترین گل زنان :

در طول تاریخ : پل نیلسن و یان دال توماسون ( 52 ) -  هم اکنون : دنیس رومدال ( 21 )



بیشترین تعداد بازی:

در طول تاریخ پیتر اشمایکل ( 129 ) – هم اکنون : دنیس رومدال ( 113 )



سال تاسیس فدراسیون :

1889



لقب :

ندارند

 

در حالی مورتن اولسن تیم ملی دانمارک را بار دیگر در اوکراین و لهستان هدایت میکند که دانمارکی‌ها خاطرات خوشی از این تورنومنت دارند . آنها که در سال 2008 موفق به گرفتن مجوز حضور در این مسابقات نشدند ، هشتمین حضور خود را در این مسابقات از سال 1964 که برای اولین بار در اسپانیا حاضر شدند جشن میگیرند . آنها همچنین در چهار جام جهانی حضور داشتند که آخرین آن در آفریقای جنوبی بود که با قبول شکست مقابل ژاپن در دور گروهی حذف شدند .



مرحله ی مقدماتی جام ملت های اروپا 2012

گروهی : تیم اول گروه هشتم

 

برترین گلزنان : دنیس رومدال و نیکولاس بنتنر ( 3 گل )

 

بیشترین تعداد بازی : لارس جاکوبسن ، کریستین اریکن و دنیس رومدال

 

دانمارک با پیروزی 2-1 مقابل پرتغال در کپنهاگن در روز آخر مرحله گروهی توانست به عنوان تیم نخست از این گروه مجوز حضور در یورو 2012 را به دست بیاورد . آنها با گلهای میچل کروهن دهلی و نیکولاس بنتنر پیش افتادند و ضربه آزاد رونالدو و گلی که در واپسین لحظات به ثمر رساند نیز نتوانست جلوی شکست را بگیرد . این کشور 6 میلیون نفری به دلیل یک قانون سخت گیرانه تا سال 1971 تیم ملی‌ای شامل تنها بازیکنان آماتور داشت و سرانجام درمی آن سال بود که فدراسیون دانمارک برای تشکیل یک تیم ملی قوی این قانون را منسوخ کرد .

 

موفقیت دانمارک در صعود به عنوان تیم نخست حاصل بازی های خوب و کسب 4 پیروزی و 12 امتیاز از بازی های خانگی و تنها دریافت یک گل برای این تیم بود . تیم اولسن پس از پذیرش تنها شکست خود در دیدار دوم مقابل پرتغال بی شکست ماند . آنها قبرس و ایسلند را با نتایج 4-1 و 2-0 در خارج از خانه شکست دادند و مقابل نروژ به تساوی 1-1 دست یافتند .

 

سرمربی تیم مروتن اولسن که از سال 2000 تاکنون سرمربی این تیم است پس از جام جهانی 2010 قرارداد جدید را با تیم ملی این کشور به امضا رساند که او را تا پس از جام جهانی 2014 به عنوان سرمربی تیم ملی دانمارک باقی نگاه میدارد . او گفته است : " ما توانستیم به یورو راه پیدا کنیم زیرا بازیکنان جدیدی را به تیم ملی دعوت کردیم و حالا نکته مهم برای بازیکنان پیدا کردن درک درست از یکدیگر است . "



تاریخچه حضور در یورو

قهرمان سال 1992 در حالی نتوانست جایی در بین 16 تیم پایانی یورو 2008 داشته باشد که در گروهی سخت باید با اسپانیا و سوئد دیدار میکرد . آنها با شکست های خانگی 3-1 و 3-0 مقابل اسپانیا و سوئد امیدهای خود برای صعود را از دست دادند و سرانجام پس از این دو تیم و ایرلند شمالی در مکان نازل چهارم گروه F قرار گرفتند .

 

دانمارک سابقه درخشانی در این مسابقات دارد هرچند اوج کار آنها به مسابقاتی که 20 سال پیش برگزار شد باز میگردد . آنها حتی مجوز حضور در آن مسابقات را کسب نکرده بودند و پس از یوگوسلاوی در گروه دوم شده بودند . اما یوگوسلاوی به دلایل سیاسی از این مسابقات کنار گذاشته شد و دانمارک به آن مسابقات در سوئد پای گذاشت . کنار گذاشته شدن یوگوسلاوی از این مسابقات 10 روز مانده به مسابقات یورو اتفاق افتاد و دانمارک بدون آمادگی کامل باید در گروهی حضور میافت که سوئد و فرانسه و انگلستان در آن حاضر بودند . آنها پس از سوئد در گروه دوم شدند و در دور نیمه نهایی به مصاف هلند ، مدافع عنوان قهرمانی با یکی از بهترین ترکیب های تاریخ آن کشور رفتند و در ضربات پنالتی موفق به حذف لاله‌های نارنجی شدند . در فینال نیز آنها قهرمان جهان ، آلمان را شکست دادند و به قهرمانی اروپا دست یافتند .

 

آنها در نخستین حضور خود در این مسابقات نیز که به مسابقات 1964 اسپانیا مربوط میشود . آن دوره از مسابقات دو دور نهایی تنها با 4 تیم برگزار میشد که آن ها با شکست مقابل اسپانیا میزبان و مجارستان به مقام چهارمی مسابقات دست یافتند .

 

حضور بعدی آنها در سال 1984 بود ، که این بار در فرانسه پس از دوم شدن در گروه در بازی نیمه نهایی به تساوی 1-1 مقابل اسپانیا دست یافتند و در ضربات پنالتی 5-4 مغلوب شدند .

 

در دوره مربیگری اولسن آنها برای سومین بار در یورو 2004 در پرتغال پای به این مسابقات گذاشتند و باز هم پس از سوئد در رده دوم گروه قرار گرفتند و در مرحله 1/4 پایانی با دریافت سه گل در ابتدای نیمه دوم از تیم جمهوری چک از جام خداحافظی کردند .



برنامه بازی های دانمارک در یورو 2012

شنبه 9 ژوئن : هلند، 18:00 خارکیف

 

چهارشنبه 14 ژوئن : پرتغال 18:00 لویو

 

یک شنبه 17 ژوئن : آلمان 20:45 لویو



آمار بازی ها در یورو

مجموعا : 129 بازی ، 56 برد ، 29 مساوی ، 44 باخت ، 203 گل زده ، 168 گل خورده

 

در مرحله پایانی : 25 بازی ، 7 برد ، 6 مساوی ، 12 باخت ، 27 گل زده ، 38 گل خورده

 

مقدماتی : 104 بازی ، 49 برد ، 23 مساوی ، 32 باخت ، 168 گل زده ، 130 گل خورده

 



هلند، لاله های نارنجی در فکر طلایی شدن

 

نایب قهرمان جام جهانی می رود تا  افتخاری دیگر در کارنامه اش رقم بزند و ناکامی اش در فینال جام جهانی را جبران کند.



بهترین عملکرد در جام ملت‌های اروپا:

قهرمانی در سال 1988



مربی:

برت فن مارویک



بهترین گلزنان :

در طول تاریخ: پاتریک کلایورت (40 گل) – هم اکنون : هونتلار(31)



بیشترین تعداد بازی ملی:

در طول تاریخ: فن در سار (130 بازی) – هم اکنون: فن در فارت (95 بازی)



لقب:

لاله‌های نارنجی

 

نایب قهرمانی های تیم ملی هلند در جهان این تیم را یک تیم پر قدرت نشان می‌دهدو هر هوادار فوتبالی بخاطر نحوه بازی آنها، از دیدن یازی این تیم لذت می‌برد و از سبک بازی این تیم بعنوان "توتال فوتبال" یاد می‌شود.

 

فوتبال هلند با بزرگانی چون رینوس میشل و یوهان کرایف شناخته می‌شود. هلند تنها یک بار با هدایت رینوس میشل و با مثلث مرگبار رود گولیت، مارکو فن باستن و فرانک رایکارد در سال 1988 توانست قهرمان اروپا شود.

 

لاله های نارنجی پس از آن سال، دو بار در مرحله‌ی یک چهارم نهایی و سه بار در مرحله‌ی نیمه نهایی متوقف شده‌اند و هرگز نتوانستد قهرمانی خود را تکرار کنند.

 

تیم ملی فوتبال هلند که در آخرین رنکینگ فیفا در رتبه‌ی 4 جهان قرار دارد، یکی از مدعیان اصلی قهرمانی در جام ملت های اروپا سال2012 به شمار می رود.

 

هلند در سخت ترین گروه این دوره از مسابقات که اصطلاحا به آن "گروه مرگ" گفته می‌شود،در کنار آلمان، پرتغال و دانمارک قرار دارد.



مرحله ی مقدماتی یورو 2012

تیم ملی هلند در گروه "ای" سر گروه شد و مستقیما به مسابقات یورو 2012 راه یافت. در این گروه تیم های سوئد، مجارستان، فنلاند، مولداوی و سن مارینو حضور داشتتد.

در این دوره از مسابقات هونتلار بیشترین گل را برای هلند به ثمر رسوند(با 12 گل)

رکورد زدن 11 گل در یک برای هلند در مقابله با سن مارینو به ثبت رسید و از نکات قابل نوجه دوره‌ی مقدماتی بود. در این بازی رابین فن پرسی 4گل به ثمر رساند.

 

همچنین گفتنی است که در روز آخر این مسابقات رکورد شکست‌ناپذیری آنها در بازی خارج از خانه با باخت 3-2 مقابل سوئد پایان یافت.



برنامه‌ی بازی‌های هلند در یورو 2012:

9 ژوئن : هلند – دانمارک

14 ژوئن : هلند – آلمان

17 ژوئن : پرتغال – هلند

 



پرتغال، دریا نوردان پائولو به دنبال قهرمانی

 

موفقیت چشم گیر پرتغال مقابل بوسنی و هرزگوین در یورو ۲۰۱۲ جای پای تیم را در یورو ۲۰۱۲ قرص کرد، جایی‌ که آنها امیدوارند با به دست آوردن برد‌های پیاپی بتوانند گذشته را جبران کنند.

 

بهترین عملکرد در جام ملت‌های اروپا : نایب قهرمان سال ۲۰۰۴



سرمربی :

پائولو بنتو


برترین گلزنان :

در طول تاریخ : پاولتا (۴۷گل) - فعلی‌: کریستین رونالدو (۳۲گل)



بیشترین تعداد بازی:

در طول تاریخ : لویس فیگو (ا۲۷بازی) - فعلی‌ : کریستین رونالدو (۸۷بازی)



زمان تاسیس فدراسیون:

۱۹۱۴



لقب :

تیم سپر ها

با رسیدن به مسابقات نهایی جام ملت‌های اروپا ۲۰۰۴، پرتغال در مراحل حذفی مسابقات بزرگ تبدیل به یک تیم ثابت شد.

در یک چهارم نهایی‌ جام ملت‌های اروپا ۲۰۰۸ و نیمه نهایی‌ جام جهانی‌ ۲۰۰۶ ، آنها بدشانسی‌ آوردند و در یه شانزدهم نهایی‌ در تابستان ۲ سال پیش مقابل اسپانیای قهرمان قرار گرفتند.

 

مسابقه یک پنجم نهایی جام ملت‌های اروپا، هنگامی که پائولو بنتو در دو بازی در جام ملت‌های اروپا ۲۰۱۲، جایگزین کارلوس کیروش شد، تیم در معرض خطر قرار داشت.

 

اما او تاثیری فوری بر روی تیم گذاشت، و در بازی مقابل بوسنی و هرزگوین منجر به پیروزی قابل توجهی‌ شد.


مرحله مقدماتی جام ملت‌های اروپا

گروهی : تیم دوم گروه هشتم

بازی حذفی (پلی آف) : بوسنی و هرزگوین ۰-۰ ، پرتغال ۲-۶ (۲-۶ در کل)

برترین گلزن: کریستین رونالدو (۷)

بیشترین تعداد بازی : رائول میرلز، نانی (۱۰)

 

بنتو پنج برد به دست آورد، اما با شکست مقابل دانمارک، آنها در گروهشان دوم شدند.

 

مردان پائولو بنتو بوسنی و هرزگوین را با نتیجه ۲-۶ شکست دادند. کریستن رونالدو با به ثمر رساندن ۳۲ گل، همراه لوئیز فیگو، نفر سوم در لیست برترین گلزنان پرتغال معرفی‌ شد. نفرات بالا تر پاولتا (۴۷) و اوزبیو (۴۱) هستند.

 

رونالدو در ۲۶ سالگی به پنجمین بازیکن تاریخ پرتغال از لحاظ تعداد بازی‌های ملی‌ شناخته شد. بنتو پس از اینکه موفق شد به یورو راه پیدا کند اظهار کرد: "این خوش نامی‌ برای همه ی تیم خواهد بود زیرا آنها توانستند فلسفه و اندیشه‌ای نو برای تیم به وجود بیاورند."



تاریخچه حضور در یورو

اولین صعود پرتغال به مرحله ی پایانی رقابت‌های اروپایی در سال ۱۹۸۴ و در فرانسه بود. آنها در نیمه نهایی و در مقابل میزبان در وقت‌های اضافه پیش افتادند ولی گل دقیقه ۱۱۴ دومرگه و ۱۱۹ پلاتینی، تیم ملی پرتغال را به خانه بازگرداند.

حضور بعدی دریا نوردان در این مسابقات سال ۱۹۹۶ بود، و آنها یکی‌ از هفت کشوری بودند که واجد شرایط برای حضور در یورو بودند و همراه با اسپانیا، ایتالیا، فرانسه، هلند و جمهوری چک به مراحل نهایی‌ راه پیدا کردند.

 

پرتغال تا به حال پنج بار از مرحله گروهی صعود کرده و به مرحله نهایی جام ملت‌ها راه یافته است. آنها در بازی‌های نیمه نهایی سال ۱۹۸۴ و ۲۰۰۴ از فرانسه، قهرمان آن دوره شکست خوردند.

 

برنامه بازی‌های پرتغال در یورو ۲۰۱۲

 

شنبه ۹ ژوئن: پرتغال - آلمان

 

چهار شنبه ۱۳ ژوئن: پرتغال - دانمارک

 

یکشنبه ۱۷ ژوئن: هلند – پرتغال


آمار بازی ها در یورو

نتایج کلی‌ (دور مقدماتی و نهایی): ۱۲۲ بازی، ۶۶برد، ۲۸ مساوی، ۲۸ باخت، ۲۱۷ گل زده، ۱۱۸ گل خورده

 

نتایج دور نهایی: ۲۴ بازی، ۱۲ برد، ۴ مساوی، ۸ باخت، ۳۴ گل زده، ۲۳ گل خورده

 

نتایج دور مقدماتی: ۹۸ بازی، ۵۴ برد، ۲۴ مساوی، ۲۰ باخت، ۱۸۳ گل زده، ۹۵ گل خورده

 

برای مشاهده و معرفی تیم ها   قسمت اول /   قسمت دوم   کلیک کنید

برای مشاهده توضیحات لباس تیمهای حاضر در جام ملتهای اروپا 2012 کلیک کنید

برای مشاهده توضیحات درمورد داوران جام ملتهای اروپا 2012 کلیک کنید

جام ملتهای اروپا یورو 2012 از زبان ویکی پدیا


********
تعداد بازدید از این مطلب: 3707
موضوعات مرتبط: اخبار , ورزشی , متفرقه , ,
|
امتیاز مطلب : 46
|
تعداد امتیازدهندگان : 17
|
مجموع امتیاز : 17


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








دوست من سلام
ساسان فرهمند متولد: 28 اردیبهشت 1371 از شهرستان زیبای رضوانشهر در استان سرسبز گیلان 2 سال سابقه به عنوان مدیریت کافی نت گاما و مهارت در زمینه طراحی تیزرهای تبلیغاتی و بنر، استند یا لوگو و... طراحی تیزر برای تلویزیون های شهری شماره تماس: 09333433384 تلگرام: Sasjon@ اینستاگرام: Sasan.Farahmand71 کانال تلگرام: BESTo20@ هر درخواستی یا کمکی خواستید مثل تحقیق یا مطلب خاصی با من درمیون بگذارید تا بهتون کمک کنیم.


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود